T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
TİCARİ AMAÇLI İNTERNET TOPLU KULLANIM SAĞLAYICI İŞLEMLERİ
A- İLGİLİ MEVZUAT :
1) 5651 Sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun. Tıklayınız
2) İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcılar Hakkında Yönetmelik. Tıklayınız
3) 2559 Sayılı Polis Vazife ve Salahiyet Kanunu. Tıklayınız
4) İçişleri Bakanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun. Tıklayınız.
5) Kabahatler Kanunu. Tıklayınız
6) Valilik Ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği. Tıklayınız
7) İşyeri Açma Ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik. Tıklayınız
B- TİCARİ AMAÇLA İNTERNET TOPLU KULLANIM SAĞLAYAN İŞYERLERİNİN AÇILMASI :
Ticari amaçla internet toplu kullanım sağlayıcı olarak faaliyet göstermek isteyen gerçek ve tüzel kişiler, 14/7/2005tarihli ve 2005/9207 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte belirtilen usule uygun olarak işyeri açma ve çalışma ruhsatı aldıktan sonra mülki idare amirliklerine bir dilekçe ile başvurur.
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER :
1- Dilekçe. Tıklayınız
2- İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsat Fotokopisi
3- Sabit IP Numarası (Servis Sağlayıcı Onaylı)
4- Esnaf ve Sanatkarlar Oda Kayıt Belgesi
5- Gerçek Kişi ise Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
6- Vergi Levhası Fotokopisi
7- TİB Onaylı Filtreleme Yazılımının Fatura veya Lisans Fotokopisi
8- Tüzel Kişilikler İçin Mesul Müdür Belgesi ve Müdür Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
C- TİCARİ AMAÇLA İNTERNET TOPLU KULLANIM SAĞLAYAN İŞYERLERİNİN KAPATILMASI-TAŞINMASI VEYA DEVREDİLMESİ
Ticari amaçla internet toplu kullanım sağlayıcı olarak faaliyet gösteren işyerlerini kapatmak isteyen gerçek veya tüzel kişilerin, Mülki İdare Amirinden aldıkları izin belgesini kapanış talebini içeren dilekçeyle birlikte Mülki İdare Amirliğine teslim etmeleri gerekmektedir.
Ticari amaçla internet toplu kullanım sağlayıcı olarak faaliyet gösteren işyerlerini taşımak isteyen gerçek veya tüzel kişilerin, durumu bir dilekçeyle Mülki İdare Amirliğine bildirmeleri, eski izin belgelerini iade ederek, yeni izin belgesi talebinde bulunmaları gerekmektedir.
Ticari amaçla internet toplu kullanım sağlayıcı olarak faaliyet gösteren işyerlerini devretmek isteyen gerçek veya tüzel kişilerin, durumu bir dilekçeyle Mülki İdare Amirliğine bildirmeleri, eski izin belgelerini iade etmeleri gerekmektedir.
İşyerini kapatmak veya devretmek üzere dilekçe verenlerin, Kaymakamlığımızca izin belgesi iptalleri yapılacak ve internet kafe sistemindeki kayıtları kapatılacaktır. İlgililerin ruhsat iptali, vergi terk vb. işlemlerini ilgili kurumlarda bizzat yaptırmaları gerekmektedir.
Ç- TİCARİ AMAÇLA İNTERNET TOPLU KULLANIM SAĞLAYICILARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ :
İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcılar Hakkında Yönetmeliğin 5. Maddesi uyarınca Ticari Amaçla İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıların Yükümlülükleri Şunlardır;
a) Mülki idare amirinden izin belgesi almak.
b) Konusu suç oluşturan içeriklere erişimi önleyici tedbirleri almak.
c) Başkanlık tarafından onaylanan içerik filtreleme yazılımını kullanmak.
ç) Erişim sağlayıcılardan sabit IP almak ve kullanmak.
d) İç IP Dağıtım Loglarını elektronik ortamda kendi sistemlerine kaydetmek.
e) Başkanlık tarafından verilen yazılım ile, (d) bendi gereğince kaydedilen bilgileri ve bu bilgilerin doğruluğunu, bütünlüğünü ve gizliliğini teyit eden değeri kendi sistemlerine günlük olarak kaydetmek ve bu verileri bir yıl süre ile saklamak.
D- TİCARİ AMAÇLA İNTERNET TOPLU KULLANIM SAĞLAYAN İŞYERLERİNDE UYULMASI GEREKEN KURALLAR :
a) 12 yaşından küçükler ancak, yanlarında veli veya vasileriyle işyerlerine girebilirler.
b) 15 yaşından küçükler yanlarında veli veya vasileri olmadan saat 20.00’den sonra işyerlerine alınmazlar.
c) (Değişik:RG-5/8/2009-27310)Tütün ve tütün mamulleri içilemez.
ç) İşyerlerinde 1117 sayılı Küçükleri Muzır Neşriyattan Koruma Kanununa aykırı hareket edilemez.
d) İşyerlerinde 4250 sayılı İspirto veİspirtolu İçkiler İnhisarı Kanununun 19 uncu maddesi gereğince alkollü içecek satılması, bulundurulması veya sunulması yasaktır.
e) İşyerlerinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında korunan hakların ihlal edilmesinin önlenmesi için gerekli tedbirler alınır.
f) İşyerlerinde elektronik ve mekanik oyun alet ve makineleri bulunamaz.
g) İşyerlerindeki bilgisayarlarda uyuşturucu veya uyarıcı madde alışkanlığı, intihara yönlendirme, cinsel istismar, müstehcenlik, fuhuş, şiddet, kumar ve benzeri kötü alışkanlıkları teşvik eden ve 18 yaşından küçüklerin psikolojik ve fizyolojik gelişimine olumsuz etkisi olabilecek oyunlar oynatılamaz.
ğ) İşyerlerine giren ve çıkanların tespiti amacıyla gerekli kamera kayıt sistemi kurulur. Bu sistem aracılığıyla elde edilen kayıtlar yedi gün süreyle saklanır ve bu kayıtlar yetkili makamlar haricindeki kişi ve kuruluşlara verilemez.
E- TİCARİ AMAÇLA İNTERNET TOPLU KULLANIM SAĞLAYICILARA UYGULANACAK CEZALAR :
1- Mülki İdare Amirinden izin belgesi almadan faaliyet gösterilen ticari amaçla internet toplu kullanım sağladığı tespit edilen işyerleri, İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcılar Hakkında Yönetmeliğin 7. Maddesi uyarınca sebebi bir tutanakla belirlenmek suretiyle Mülki İdare Amirliklerince re’sen kapatılır ve ayrıca 3000 TL ile 15000 TL arasında idari para cezasıyla cezalandırılırlar.(*)
2- İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcılar Hakkında Yönetmeliğin 5. Maddesinde belirlenen Ticari Amaçla İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıların Yükümlülüklerine aykırı hareket edenlere uygulanacak idari para cezası miktarı;
YILLAR |
ALT DEĞER (TL) |
ÜST DEĞER (TL) |
YENİDEN DEĞERLEME ORANI |
2004 |
500 |
1.000 |
% 11,2 |
2005 |
556 |
1.112 |
% 9,8 |
2006 |
610 |
1.220 |
% 7,8 |
2007 |
657 |
1.315 |
% 7,2 |
2008 |
704 |
1.409 |
% 12 |
2009 |
788 |
1.578 |
% 2,2 |
2010 |
805 |
1.612 |
% 7,7 |
2011 |
866 |
1.736 |
% 10,26 |
2012 |
954 |
1.914 |
% 7,8 |
2013 |
1.028 |
2.063 |
% 3,93 |
2014 |
1.068 TL |
2.144 TL |
% 10,11 (**) |
2015 |
1.175 TL |
2.360 TL |
|
3- İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcılar Hakkında Yönetmeliğin 9. Maddesinde belirlenen Ticari Amaçla İnternet Toplu Kullanım Sağlayan İşyerlerinde Uyulması Gereken Kurallara aykırı hareket edenlere uygulanacak idari para cezası miktarı;
(*)Uygulanacak ceza alt ve üst sınırları her yıl Maliye Bakanlığı’nca Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile belirlenen yeniden değerleme oranına uygun olarak her yıl yeniden hesaplanacaktır.
(**)2015 Yılı ceza miktarları, Maliye Bakanlığı’nca 15 Kasım 2014 tarihli ve 29176 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 441 Sıra Nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde belirlenen % 10,11 (on virgül on bir) yeniden değerleme oranına uygun olarak tespit edilmiştir.
F- SIKÇA SORULAN SORULAR :
• 1- 12 yaşından küçük çocuklar ailelerinden dilekçe getirmeleri halinde işyerlerine girebilirler mi ?
C: 12 yaşından küçükler ancak yanlarında veli veya vasileriyle işyerlerine girebilirler.
• 2- İşyerimde oyun makineleri mevcut. Hem oyun makineleri ile oyun oynatıp hem de internet erişimi sağlayabilir miyim ?
C: İşyerlerinde elektronik ve mekanik oyun alet ve makineleri bulunamaz.
• 3- İşyerime kaç tane kamera koymam gerekir ?
C: Kameraların işyerinize giren ve çıkanların rahatlıkla tespit edileceği yerlere konulması gerekmektedir.
• 4- Kamera kayıtlarının kaç gün süreyle saklanması gerekmektedir ?
C: Kamera kayıtları 7 gün süreyle saklanır ve bu kayıtlar yetkili makamlar haricindeki kişi ve kuruluşlara verilmez.
• 5- İşyeri açmam için ilk başta Belediyeden İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatımı almam mı gerekir, yoksa Kaymakamlıktan İzin belgesi mi almam gerekir ?
C: İşyeri açma ve çalışma ruhsatı aldıktan sonra mülki idare amirliklerine başvurulur. Başvurular mülki idare amirlikleri tarafından onbeş gün içerisinde sonuçlandırılır.
• 6- Kaymakamlıktan izin belgesi alırken ücret ödeyecek miyim ?
C: İzin belgesi alımı için herhangi bir ödeme yapılmayacak.
• 7- Faaliyet gösteren gerçek kişiler sorumlu müdür atayabilirler mi ?
C: İstemeleri halinde gerçek kişilerde sorumlu müdür görevlendirebilirler.
• 8- İzin almadan açılan işyerlerine ne gibi yaptırımlar uygulanacak ?
C: Mülki idare amirlerince izin alınmadan açıldığı tespit edilen işyeri, mülki idare amirlikleri tarafından sebebi bir tutanakla belirlenmek ve mühürlenmek suretiyle re’sen kapatılır.
• 9- Yönetmeliğin 5.maddesine aykırı hareket edilmesi halinde uygulanan ceza ne kadardır ?
C: Mülki idare amiri tarafından üçbin TL’den onbeşbin TL’ ye kadar idari para cezası uygulanır.
• 10- Kameraları izin belgesi başvurusu yapmadan önce mi, yaptıktan sonra mı taktıracağız ?
C: İzin belgesi başvurusundan önce taktırmanız gerekmektedir.